RAYBAN MADE IN USA | KENALI SKRU ASLI DAN TIRUAN

Tuesday, April 12, 2011 Tuesday, April 12, 2011 Posted by JAI
Labels: , ,

Segmen kali ini aku ingin berkongsi salah satu cara untuk mengenali RAYBAN yang asli.Antara bahagian yang paling mudah untuk mengenali sama ada sesebuah RAYBAN itu asli atau tidak adalah pada bahagian SKRU yang mengikat kacamata RAYBAN iaitu bahagian sisi kacamata. Ilustrasi dibawah diharap dapat membantu dengan lebih jelas.

BENTUK KEPALA SKRU ASLI BERBENTUK NEGATIF

Pemerhatian terhadap Skru pada bingkai tepi RAYBAN boleh mengelak kita tertipu dari terbeli RAYBAN yang Tiruan. Bentuk tempat untuk memutar skru berbentuk Negatif iaitu Lurus selari. Perhati juga Skru yang bulat agak besar sikit berbanting skru yang diguna untuk mengikat temple dimana skru kecik sikit berbanding skru yang mengikat kacamata RAYBAN. 

BENTUK SKRU TIRUAN BERBENTUK POSITIF
Paling mudah untuk dikenali. Sekira korang lihat Skru pada pengikat kacamata dan pengikat temple berbentuk POSITIF. Sah! Ini adalah RAYBAN TIRUAN. Perhatikan sekali pengikat dibahagian temple. Besar kedua-dua skru sama berbanding dengan yang asli skru berbeza saiz.


Terima kasih kepada saudara ACAN kerana sudi memberi kebenaran untuk men"cilok" gambar dari blog beliau. Oh ya kalau korang nak beli kacamata RAYBAN yang asli dan terbaik dan korang boleh buat pilihan,Korang boleh sergah Blog beliau di RAYBANWORLD. Beliau merupakan salah seorang OTAI dalam dunia RAYBAN nie.


Diharap entri ini dapat membantu sesiapa sahaja yang ingin membeli RAYBAN yang asli terutama RAYBAN Made In USA. Banyak RAYBAN yang bukan asli didapati dijual pada harga RAYBAN ASLI sekarang nie, jadi diharap jangan ada yang tertipu.Sekiranya ada pertanyaan sila tinggalkan dibahagian komen,akan saya cuba jawab apa yang terdaya.

Comments (7)

nice one.thx,

Hanyz Alias - Your Welcome. Ilmu seeloknya dikongsi-kongsikan

salam bro , nk tnyer bro , gua ader jumper model aviator , tp was2 ori ke x , sbub bnl dyer 2 ader dua pada setiap satu cermin 2 , dekat sisi satu dekat atas satu , asli ke x erk ? =)

Anonymous - Walaikumsalam bro. Memang wujud 2 BL kat satu cermin. Kat Tepi dan Atas. Cuma hanya dapat dipastikan keaslian dengan melihat larik atau emboss BL tersebut. Kebiasaannya 2BL pada cermin ori, jarang terdapat yang tak ori memiliki 2 BL. Harap dapat membantu

Syukran bro =)thanks for info , clap , bukan model aviator tp model ODM kalau xclap , n satu lg , Font " BnL RAYBAN USA " yg tertulis di frame saiz font yg samer , kalau tgok nampak cam rayban vintage punyer , tp xtaw kesahihanya , asli x erkp ?

salam bro , sy nk tanyer kalau tulisan RAYBAN kat B&L RAYBAN USA 2 kecik dan sama saiznya dengan tulisan B&L USA , adakah itu ori ? kalau tgok kpd ciri2 laen nampak macam dh ori , kt bhagian 2 jer was2 ,

bro..aku ada ray ban signet nk tolak...ada buyers tak????tolong...

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails